Nieuwsbericht

Omnichannel voor beter en efficiënter klantcontact

Omnichannel voor beter en efficiënter klantcontact

Op een standaard werkdag kan het maar zo voorkomen dat de inkomende berichtjes je om de oren vliegen. Een klant appt voor een afspraak via Whatsapp, een ander vraagt om productspecificaties via Messenger, een derde wil een onderhoudsklus laten uitvoeren en zoekt contact via Telegram en zo kunnen we nog even doorgaan. Hoe hou je het overzicht? Vanaf nu bieden wij de oplossing met Omnichannel. Met Omnichannel beheer je al je online kanalen in één omgeving. Dat maakt je klantcontact overzichtelijker en efficiënter.

Van Whatsapp tot MS teams

Van hoeveel online kanalen maak jij gebruik en hoe beheer jij deze? Met Omnichannel kan je het jezelf een stuk eenvoudiger maken door ze in één overzicht te beheren. Zo mis je geen berichten meer en dat zorgt voor tevreden klanten. De volgende kanalen kan je koppelen:

  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • MS Teams
  • Telegram
  • Google Assistant
  • Alexa
  • Slack

Wissel van telefoongesprek naar Whatsapp

Natuurlijk wil je jouw klanten zo snel mogelijk te woord staan, maar soms is het zo druk dat iemand lang in de wacht staat. Met Omnichannel krijgt een beller de mogelijkheid om het gesprek via Whatsapp voort te zetten. Dit gaat op verzoek van de klant volledig automatisch. Maar andersom is het ook mogelijk, heb je contact via Whatsapp met een klant dan kan je er voor kiezen om het gesprek telefonisch voort te zetten. Zo ben je flexibel in je klantcontact.

Gebruik maken van MS Teams 

Werk je graag met Microsoft Teams, dan kan je dit ook inzetten voor Omnichannel. Zo kan je jouw chatberichten openen en afhandelen via Microsoft Teams zonder de Omnichannel te openen. Zo kan je WhatsApp, Webchats of FB Messenger gesprekken beantwoorden binnen de bekende Teams omgeving.

Automatisch antwoorden dankzij een bot

Een bot is een softwareoplossing die er voor kan zorgen dat je automatisch antwoord kan geven of een bericht naar de juiste afdeling kan sturen. Een bot kan klantcontact sneller en efficiënter maken. Stel dat een klant bijvoorbeeld vraagt naar de openingstijden dan geeft de bot hier automatisch antwoord op.

Afspraken maken

Ook kan je Omnichannel zo in stellen dat een klant bestellingen kan plaatse via Whasapp of een afspraak kan inplannen. Dankzij een API kunnen wij ervoor zorgen dat bestellingen die via WhatsApp gedaan worden automatisch in een CRM of ERP pakket geplaatst worden.

Verbeter je klantcontact

Omnichannel is dus meer dan een handige chat tool. De integraties zijn divers én zijn er allemaal op gericht om je klantcontact te verbeteren. Wil je graag vrijblijvend meer informatie ontvangen over deze functie? Neem dan contact op met Andries Lichtendonk 0341 360555.

Andere berichten

Welkom Kevin!

Welkom Kevin!

Maak kennis met Kevin Middelman Met de komst van Kevin is ons team uitgebreid met een jonge, enthousiaste...

Aanwinst voor ons team

Aanwinst voor ons team

Maak kennis met Jeroen de Groot Met de komst van Jeroen is ons team versterkt met een jonge, enthousiaste...

Meer weten?

Neem contact op.

Wilt u meer weten over de mogelijkheden van het beveiligen en bewaken van uw huis of bedrijf? Neem dan contact op met Andries Lichtendonk (mail andries@bosbtc.nl of bel via 088 0664409). Wij voorzien u graag van meer informatie en denken met u mee. 

Bos BTC

Gegevens

Hoge Eng West 24
3882 TR Putten

WhatsApp: 06-59858330

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Klanten vertellen