Omnichannel voor beter en efficiënter klantcontact
Op een standaard werkdag kan het maar zo voorkomen dat de inkomende berichtjes je om de oren vliegen. Een klant appt voor een afspraak via Whatsapp, een ander vraagt om productspecificaties via Messenger, een derde wil een onderhoudsklus laten uitvoeren en zoekt contact via Telegram en zo kunnen we nog even doorgaan. Hoe hou je het overzicht? Vanaf nu bieden wij de oplossing met Omnichannel. Met Omnichannel beheer je al je online kanalen in één omgeving. Dat maakt je klantcontact overzichtelijker en efficiënter.
Van Whatsapp tot MS teams
Van hoeveel online kanalen maak jij gebruik en hoe beheer jij deze? Met Omnichannel kan je het jezelf een stuk eenvoudiger maken door ze in één overzicht te beheren. Zo mis je geen berichten meer en dat zorgt voor tevreden klanten. De volgende kanalen kan je koppelen:
- Facebook Messenger
- MS Teams
- Telegram
- Google Assistant
- Alexa
- Slack
Wissel van telefoongesprek naar Whatsapp
Natuurlijk wil je jouw klanten zo snel mogelijk te woord staan, maar soms is het zo druk dat iemand lang in de wacht staat. Met Omnichannel krijgt een beller de mogelijkheid om het gesprek via Whatsapp voort te zetten. Dit gaat op verzoek van de klant volledig automatisch. Maar andersom is het ook mogelijk, heb je contact via Whatsapp met een klant dan kan je er voor kiezen om het gesprek telefonisch voort te zetten. Zo ben je flexibel in je klantcontact.
Gebruik maken van MS Teams
Werk je graag met Microsoft Teams, dan kan je dit ook inzetten voor Omnichannel. Zo kan je jouw chatberichten openen en afhandelen via Microsoft Teams zonder de Omnichannel te openen. Zo kan je WhatsApp, Webchats of FB Messenger gesprekken beantwoorden binnen de bekende Teams omgeving.
Automatisch antwoorden dankzij een bot
Een bot is een softwareoplossing die er voor kan zorgen dat je automatisch antwoord kan geven of een bericht naar de juiste afdeling kan sturen. Een bot kan klantcontact sneller en efficiënter maken. Stel dat een klant bijvoorbeeld vraagt naar de openingstijden dan geeft de bot hier automatisch antwoord op.
Afspraken maken
Ook kan je Omnichannel zo in stellen dat een klant bestellingen kan plaatse via Whasapp of een afspraak kan inplannen. Dankzij een API kunnen wij ervoor zorgen dat bestellingen die via WhatsApp gedaan worden automatisch in een CRM of ERP pakket geplaatst worden.
Verbeter je klantcontact
Omnichannel is dus meer dan een handige chat tool. De integraties zijn divers én zijn er allemaal op gericht om je klantcontact te verbeteren. Wil je graag vrijblijvend meer informatie ontvangen over deze functie? Neem dan contact op met Andries Lichtendonk 0341 360555.