Het zal je maar gebeuren: je telefoniesysteem dreigt ermee te stoppen.
Je hebt jaren en jaren gebruik gemaakt van je telefooncentrale en het einde lijkt onafwendbaar. Voor de gemeente Nijkerk dreigde dit scenario werkelijkheid te worden, met alle gevolgen van dien. Als gemeente wil je natuurlijk te allen tijde bereikbaar zijn daarom moest er snel actie ondernomen worden.
In 2 weken tijd over naar cloud telefonie
Marcel Spanjersberg (adviseur informatisering) en Paul Stolk (adviseur facilitaire huisvesting) kunnen zich de situatie nog goed herinneren. Marcel: ‘’Het oude systeem stond op instorten en er moest snel iets gebeuren voordat we niet meer bereikbaar waren. Gelukkig konden Bos BTC heel snel schakelen en waren we binnen 2 weken over op cloud telefonie.’’
Je weet altijd dat het goed komt
Paul: ‘’Onze lijntjes met Bos BTC zijn kort. Als we bellen, dan komen ze, dat snelle schakelen is heel fijn en je weet altijd dat het goed komt. Wij hebben diverse vestigingen waar Bos BTC telefonie en inbraakbeveiliging voor regelt. Misschien was het om die reden dat we zo snel over konden stappen op cloud telefonie, maar ik denk dat Bos BTC altijd hun best doen om je snel verder te helpen.’’
Niemand heeft iets gemerkt
Marcel: ‘’Het mooie is dat vrijwel niemand iets heeft gemerkt van de overstap fase van de telefooncentrale naar cloud telefonie. De transitie ging perfect en deed het ook van begin af aan stabiel. We hebben één keer een korte introductie gegeven aan alle medewerkers en sinds die tijd loopt het gewoon goed.’’
Net op tijd actie ondernomen
Marcel: ‘’Als we toen geen actie hadden ondernomen, was het misgegaan. Het moest snel overstappen en dan is het fijn als je op een partij als Bos kan vertrouwen. Nu gebruiken wij 3CX cloud telefonie al enige tijd en wij zijn er tevreden over.’’
Hoe minder wij Bos zien hoe beter
Paul voegt toe: ‘’Leuke anekdotes over Bos hebben we dan ook niet echt en dat is maar goed ook, want hoe minder wij de mensen van Bos zien hoe beter. Dat betekent over het algemeen dat alles gewoon doet wat het moet doen!’’